SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri sinein ciddi olan bu iki fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık henüz açalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı kârlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. üste SEM çalışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM muayyen bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak sinein yapılan çalışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı azıcık henüz açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret katlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO sinein en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir gayrı önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu mevki farklıdır. SEO çalışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir gidiş geliş rahatışı sağlar.
Bu iki fehva, sineerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çalışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise uğur henüz ticari evetğu sinein sineerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu buyurmak değildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki fehva arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz uygun ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.